26 Nisan 2023 Çarşamba

İlk defa göreve atanan öğretmenlerin yapması gerekenler.

 İlk defa göreve atanan öğretmenlerin yapması gereken işlemler.

Göreve başlama süresi ;

Bilindiği üzere, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun “Güvenlik” başlıklı 18 inci maddesinde, “Kanunlarda yazılı haller dışında Devlet memurunun memurluğuna son verilmez, aylık ve başka hakları elinden alınamaz.” hükmü yer almaktadır.



 

Mezkur Kanunun “Atamalarda görev yerine hareket ve işe başlama süresi” başlıklı 62 nci maddesinde, “İlk defa veya yeniden veyahut yer değiştirme suretiyle;

a) Aynı yerdeki görevlere atananlar atama emirlerinin kendilerine tebliğ gününü,

b) Başka yerdeki görevlere atananlar, atama emirlerinin kendilerine tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içerisinde o yere hareket ederek belli yol süresini,

İzleyen iş günü içinde işe başlamak zorundadırlar. Savaş ve olağanüstü hallerde bu süre Bakanlar Kurulu Kararı ile kısaltılabilir.

1-Milli Eğitim Müdürlüğüne başvuru esnasında yapılması gerekenler;

1. Elektronik başvuru formunun çıktısı alınarak atamaya yetkili amire onaylatınız.

2. Diplomanın aslı veya Kurumca onaylı örneği, (geçici mezuniyet belgesi kabul ediliyor.)

3. Son altı ay içerisinde çekilmiş 2 adet vesikalık fotoğraf. (illere göre fotoğraf sayısında artış ve ya azalma olabilir.)

4. Adli sicil durum beyanı. (E-devlet üzerinden yazdırabilirsiniz. Şifreniz olmaması durumunda mobil imzayla giriş yapabilir veya PTT müdürlüklerinden şifre edinmelisiniz. )

5. Mal bildirim formu. (İnternet yazdırabilir ve doldurabilirsiniz veya İl Milli Eğitim Müdürlüklerinden temin edebilirsiniz. )

6. Erkek adaylar için Askerlik durum belgesi. (E-devlet üzerinden yazdırılabilir. Askerlik muafiyetiniz olmalıdır.)

7. Kimlik fotokopisi.

8. Atama başvuru formu. (Milli Eğitim Müdürlüğünden temin edilecek. )

9. Sağlık kurulu raporu. (Türkiye'nin her yerinde öğretmenlik yapabilir ibaresini yazdırmayı unutmayın.)


 
Yukarıda yer alan işlemleri tamamladıktan sonra atama kararnamenizi ve üst yazınızı alarak atandığınız kuruma başvurunuz.

Not: Atandığınız kurumun hangi bankadan maaş aldığını öğrenerek ilgili bankaya başvurmalı, hesap açtırmalı hesap cüzdanınızı alarak kurumunuza başvurunuz.

2-Atandığınız kuruma başvuru esnasında yapılması gerekenler;

1. Milli Eğitim Müdürlüğünden aldığınız atama kararnamesi ve üst yazıyı okulunuza teslim ediniz.

Atandığınız kuruma vermeniz gereken evraklar;

a) Mal bildirim formu, aile durum bildirim formu, kamu görevlileri etik sözleşmesi.

b) Vesikalık fotoğraf.

c) Geçici mezuniyet belgesi ve diploma aslı ve ya onaylı örneği.

d) Özlük dosyası.

e) Banka hesap numarası. (Kurumun maaş aldığı banka.)

a) bendinde yer alan formları idareden temin edebilirsiniz.

Okulunuz yetkilisi sizi göreve başlattığı zaman sigorta girişi yapmalı ve Defterdarlık ve Muhasebe (Maliye) Müdürlüğünden girişinizi yapmalıdır.

Göreve başladığınız tarih itibariyle 421,50 TL Eğitim Öğretim ödeneğinden faydalanırsınız.

Yukarıda yer alan iş ve işlemlerde farklılıklar görülebilir. Formları eksiksiz doldurmalı ve idareye teslim etmelisiniz.

15 Bin Öğretmen ataması sonucu atanan öğretmenlerden istenecek belgeler ....

ATAMALARIN DUYURULMASI, TEBLİGAT VE GÖREVE BAŞLAMA

Atama kararnameleri, PDF formatında il millî eğitim müdürlüklerine aracılığıyla . Atananlara, 7201 sayılı Tebligat Kanunu’na göre tebligat yapılarak tebliğ tarihinden itibaren yasal 15 günlük içerisinde göreve başlamaları gerektiği bildirilecektir.Tebligatı beklemeksizin göreve başlamak isteyen öğretmen adayları, atama sonuçlarının duyurulduğu günü eden iş gününden itibaren, atandıkları il millî eğitim müdürlüklerine başvurmak suretiyle göreve başlayabileceklerdir.

Sözleşmeli öğretmen olarak görevli iken kadrolu öğretmenliğe atanmış olanların tebligatları, bulundukları eğitim kurumu müdürlüklerine yapılacaktır. Bu durumdaki sözleşmeli öğretmenler, bulundukları eğitim kurumu müdürlüklerine dilekçe ile başvuru yaparak kadrolu öğretmen olarak atanmaları nedeniyle “sözleşmelerinin feshi”ni isteyeceklerdir. “sözleşmenin feshi” istenmesihâlinde, bulundukları eğitim kurumu müdürlüklerince göreve başlama esnasında gerekli olan ve hâlen geçerliliği bulunan belgelerin birer örneği, ataması yapılan öğretmenlerin dosyalarınd bırakılmak kaydıyla “asıl”ları öğretmene edilecek, dosyaları da en kısa sürede atandıkları il millî eğitim müdürlüğüne .

Göreve başlayacak adaylardan, bu “Kılavuz’un “Adaylardan İstenecek Belgeler” başlıklı 7.2’nci maddesinde belirtilen belgeler” istenecektir. Belgeler üzerinde yapılacak inceleme sonucunda, sabıka belgesinde “Adli sicil kaydı vardır.” ibaresi bulunanlara ait “sabıka belgesi” ile buna ilişkin“mahkeme kararı”, Personel Genel Müdürlüğü Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Dairesi Başkanlığına . Bu adaylar hakkında Bakanlıkta oluşturulacak “Sicil Kaydını İnceleme Komisyonu”nun vereceği karar doğrultusunda yapılacaktır.

Adayın durumunun, öğretmen olarak görev yapmasına engel oluşturabileceği hususunda tereddüt oluşması hâlinde, göreve başlatılmayıp “yurdun her bölgesinde ve iklim şartlarında öğretmenlik yapabileceği”ne ilişkin tam teşekküllü hastanelerden son altı ay içind alınacak “ kurulu raporu” istenecektir. Rapor, açıklayıcı bir resmî yazı ekinde Personel Genel Müdürlüğü Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Dairesi Başkanlığına gönderilerek görüş istenecektir.

Göreve Başlamada İstenecek Belgeler:

Öğretmen olarak ataması yapılanlar, başvuru esnasında istenilen belgeler yanında;

a) Son altı ay içinde çekilmiş vesikalık (2 adet),

b) Mal (il millî eğitim müdürlüklerinden temin edilecektir.),

c) Elektronik Başvuru Formu’nun onaylı örneği ile birlikte,

ç) Millî sporcular, yukarıdaki belgelerin yanında, ilgili mevzuatına göre “millî sporcu unvanını kazandığına dair belge” veya kurumca onaylı örneği ile birlikte, atandıkları il millî eğitim müdürlüğüne bulunacaklardır.

Tüm atama göre başvuru yapanların “, adli sicil, askerlik durumları” ile açıktan atama ve açıktan ilk atama çeşidine göre başvuru yapanların “ Güvenlik Kurumundan

(Devredilen Emekli Sandığı, SSK ve Bağ-Kur) emekli olmadığına ilişkin kişisel durumları”,

Elektronik Başvuru Formu’nda beyan edilmiştir.

1- Göreve başlayacaklardan istenen belgelerin, il ya da ilçe millî eğitim müdürlüklerince ilgili kurumlardan elektronik alınabilmesi durumunda, buna ilişkin belgeler, adaydan ayrıca istenmeyecektir.

2- İstenilen belgeleri tam olarak ibraz edenler göreve başlatılacak, belgelerinde eksiklik görülenler ya da belgeleri eksik olanlar göreve başlatılmayacaktır. Öğretmenliğe Başvuru Formu’ndaki beyanları ile ibraz ettikleri belgeler arasında farklılık olduğu tespit edilenlerin durumu valilikçe değerlendirilecektir. Durumu bulunanlar göreve başlatılacaktır. Göreve başlatılmasında tereddüde düşülenler ise değerlendirilmek üzere Personel Genel Müdürlüğüne bildirilecektir


0 yorum:

Yorum Gönder